پنجره دوجداره آلومینیوم لیفت اند اسلاید

پنجره دوجداره آلومینیوم لیفت اند اسلاید با چرخاندن دستگیره، از جای خود بلند شده و بر روی ریل‌های موجود در چارچوب حرکت می‌کند. این پنجره نوع آلومینیومی دوجداره علاوه بر زیبایی و دید وسیع، دارای عایق بودن حرارتی و صوتی بالایی است.

پنجره دوجداره آلومینیوم لیفت اند اسلاید دارای یراق آلات نیمه و تمام اتوماتیک بوده و علاوه بر زیبایی و دید وسیع، دارای عایق بودن حرارتی و صوتی بالایی است.

بیشتر بدانید: درب و پنجره دوجداره upvc

 

تفاوت پنجره لیفت اند اسلاید با ریلی

درب و پنجره‌های ریلی و لیفت اند اسلاید دو نوع مختلف از پنجره‌های کشویی هستند که در طراحی و عملکرد آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. برخی از این تفاوت‌ها عبارتند از:

درب و پنجره‌های ریلی از قاب‌های فلزی یا چوبی ساخته می‌شوند و شیشه‌ها روی ریل حرکت می‌کنند. در مقابل، درب و پنجره دوجداره آلومینیوم لیفت اند اسلاید از قاب‌های فلزی و شیشه‌های عایق حرارتی ساخته می‌شوند که روی مکانیزمی با لیفت و اسلاید حرکت می‌کنند.
درب و پنجره‌های ریلی معمولاً دو یا سه پانل دارند و پنجره روی قرقره قرار دارد که با کشیدن لنگه به راحتی حرکت می‌کند. درحالی که درب و پنجره‌های لیفت اند اسلاید می‌توانند تا چهار پانل داشته باشند و پنجره با چرخاندن دستگیره ابتدا از روی چهارچوب بلند شده و سپس روی قرقره حرکت می‌کند.
درب و پنجره‌های ریلی عایق‌بندی کمتری نسبت به لیفت اند اسلاید دارند، زیرا لاستیک‌های آن‌ها با پروفیل درگیر می‌شوند و اصطکاک ایجاد می‌کنند. در مقابل، درب و پنجره‌های لیفت اند اسلاید عایق‌بندی بالاتری دارند، زیرا لاستیک‌های آن‌ها در حالت بسته با پروفیل فشرده می‌شوند و در حالت باز از پروفیل جدا می‌شوند.
درب و پنجره‌های ریلی قیمت کمتری نسبت به لیفت اند اسلاید دارند، زیرا یراق‌آلات و کیفیت آن‌ها ساده‌تر است. در مقابل، درب و پنجره‌های لیفت اند اسلاید قیمت بالاتری دارند، زیرا یراق‌آلات و کیفیت آن‌ها پیشرفته‌تر است.

ویژگی‌های پنجره لیفت اند اسلاید

برخی از ویژگی هایی که می توان برای پنجره دوجداره آلومینیوم لیفت اند اسلاید در نظر گرفت عبارتند از:

بازشوی آسان
قطر فریم از ۱۲ تا ۱۶ سانتی متر
قابلیت نصب انواع شیشه خاص و ضد گلوله
قابلیت تحمل وزن تا ۹۰۰ کیلوگرم توسط هر لنگه
استفاده از یراق آلات نیمه و تمام اتوماتیک آلمانی و ایتالیایی
قابلیت تولید بازشوهای کشویی یک تکی تا ارتفاع ۲۷۰ سانتی‌متر

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره ترمال بریک

عملکرد پنجره دوجداره آلومینیوم لیفت اند اسلاید

در این سیستم، پنجره دارای دو حالت باز و بسته می‌باشد که عملکرد آن به صورت lift است. در این حالت، دستگیره به سمت بالا چرخیده و سپس یراق بازشو به سمت بالا کشیده می‌شود. این عمل باعث ایجاد فاصله حدود ۵ میلیمتری بین پنجره و فریم می‌شود.

در این شرایط، لاستیک‌ها دیگر با پروفیل در تداخل نیستند و پنجره به آسانی حرکت می‌کند. همچنین، زمانی که پنجره در حالت قفل قرار دارد، کل پنجره به روی فریم قرار می‌گیرد و لاستیک‌ها در هر چهار طرف درگیر می‌شوند. در این حالت، هوا‌بندی توسط لاستیک‌ها انجام می‌شود.

علاوه بر این سیستم پنجره دوجداره آلومینیوم لیفت اند اسلاید، باعث ایجاد ارتفاع عمودی در یراق آلات پنجره می‌شود و حرکت آن به صورت افقی امکان‌پذیر است. این سیستم قادر به طراحی در ابعاد ۲۰۸*۶۰۵ و وزن متغیر از ۳۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم می‌باشد. در این نوع پنجره‌ها، حداکثر عرض لنگه ۲ متر و حداکثر ارتفاع لنگه ۳ متر ممکن است.

 

کاربرد پنجره لیفت اند اسلاید

پنجره‌های lift & slide به عنوان یک گزینه مناسب برای بهره‌مندی از دید کامل به منظره شناخته می‌شوند. این سیستم‌های لیفت اند اسلاید دارای قطر بیشتری نسبت به پنجره‌های معمولی کشوی معمولی هستند، که این ویژگی به آنها امکان تحمل وزن بالاتر و استفاده از شیشه‌های سنگین و یک تکه را فراهم می‌کند.

پنجره‌هایی که دارای قطر بیشتر از ۱۲ سانتی‌متر هستند نیز قابلیت نصب یراق‌آلات لیفت را دارند.

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره آلومینیومی

حفاظ آهنی آکاردئونی

 

نظافت پنجره لیفت اند اسلاید

با وجود نکات مثبتی که برای پنجره دوجداره آلومینیوم لیفت اند اسلاید بر شمرده شد، این پنجره ها دارای نقاط ضعفی نیز هستند از جمله آنکه به دلیل حرکت این نوع پنجره‌ها روی ریل و فاصله کم بین دو ریل، امکان تمیز کردن قسمت پشت لنگه‌های ثابت آنها وجود ندارد.

این فاصله حدود ۲۰ سانتی‌متری از وادار یا مولیون پنجره است که دسترسی به آن ممکن نیست و به همین دلیل همیشه کثیف می‌ماند و جلوه زیبایی ندارد.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین خرید بهترین پنجره های آلومینیومی به وب سایت نما صنعت نوین مراجعه کرده و با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بالا

تماس تلفنی